7 effectieve manieren om gratis verzending te promoten

7 effectieve manieren om gratis verzending te promoten

Ben jij de eigenaar van een webshop en ben je op zoek naar manieren om gratis verzending te promoten? Je hebt dan waarschijnlijk al op maat gemaakte dozen van Superdoos; klaar om te schalen. Als je klanten vertelt dat de verzending gratis is, kunnen ze eerder besluiten om iets te kopen en misschien ook meer bestellen. Hier is hoe je ervoor kunt zorgen dat ze weten dat dit aanbod er is. Als je zelf een programma wilt maken waarbij verzending gratis is en dit goed wilt doen, kun je deze zeven manieren proberen:

Denk verder dan je website's startpagina

Zorg ervoor dat je op alle plekken tijdens het kopen laat zien dat de verzending gratis is, zelfs tot aan het moment dat je daadwerkelijk iets koopt. Gebruik dezelfde kleuren, plaatjes en woorden op je hele website als je praat over de gratis verzending. Mensen komen vaak niet via de eerste pagina van je site binnen, dus voeg het bericht over gratis verzending ook toe aan de pagina's waar je producten laat zien.

Gebruik "gratis verzending" in de zoekfilters van je website

Mensen typen vaak "gratis verzending" samen met een productnaam wanneer ze online zoeken. Als je deze term opneemt in de titel van je pagina, vergroot je de kans dat jouw bedrijf naar voren komt in online zoekresultaten.

Creëer deadlines voor bezorging

Als je een gevoel van urgentie toevoegt aan je gratis verzending aanbiedingen, kun je klanten aansporen om te kopen. Tijdens feestdagen kun je klanten bijvoorbeeld laten weten wanneer de laatste dag is om te bestellen voor gratis verzending en nog steeds hun aankopen op tijd te ontvangen.

Werk samen met een derde partij om bekendheid te vergroten

Maak bijvoorbeeld gebruik van websites die gratis verzending van bedrijven promoten om meer zichtbaarheid te krijgen. Deze websites kunnen wel meer dan 500.000 mensen aantrekken die op zoek waren naar gratis verzending.

Gebruik gratis verzending om de gemiddelde bestelwaarde te verhogen

Als je website een minimumbedrag vereist om in aanmerking te komen voor gratis verzending, laat klanten dan weten hoe ver ze nog verwijderd zijn van dat bedrag terwijl ze hun winkelwagen vullen.

Bied gratis verzending aan als beloning voor trouwe klanten

In plaats van gratis verzending te gebruiken om nieuwe klanten aan te trekken, kun je het inzetten als beloning voor je bestaande klanten. Dit kan helpen om hun loyaliteit aan jouw merk te versterken.

Promoot gratis verzending na de aankoop

Nadat een online bestelling is geplaatst, kun je de aankooppagina gebruiken om een gratis verzend voucher aan te bieden voor de volgende bestelling, of om aankomende verzend promoties te adverteren. Je kunt ook klanten de mogelijkheid bieden om hun aankoop te delen op hun Facebook-pagina, waarbij je de boodschap van gratis verzending kunt benadrukken. Met deze strategie zul je vast en zeker meer klanten binnenhalen.